Haciënda Buen Suceso, Arucas. Gran Canaria zondag 12 maart 2017

13 maart 2017 - Arucas, Spanje

Dag 1 12 maart 2017

Het ophalen met de taxi, 03:30 uur, ging prima. Hij heeft een omweg moeten maken, vanwege de zeer gespannen situatie  bij Turkse  Consulaat, om bij ons te kunnen komen. Was een beetje maffe rit, taxichauffeur die in zichzelf zat te praten, rammelend taxibusje en een beetje vreemde rijstijl. Veilig een half uur later op Schiphol bij vertrekhal 1 afgezet.
Daar bleek het heel druk met allemaal Transavia vluchten te zijn. Wij vlogen ook met Transavia dus aansluiten in de rij. Maar met twintig minuten waren we door koffer afgifte en Security check. Dus rustig aan de koffie.
We vertrokken om 6:15 uur tijdens een prachtige zonsopkomst. Geen foto omdat we aan andere kant vliegtuig zaten. Volgende vluchten rekening mee houden wat betreft plek in vliegtuig.
Om 9:50 uur Spaanse tijd geland en toen in rijtje om auto af te halen. Dat ging snel. Vervolgens naar een giga parkeergarage met honderden huurauto's. Onze auto snel gevonden en hup de Spaanse wegen op.  Temperatuur 26 graden, volop zon.
Eerste indruk van het eiland viel tegen. Namelijk erg, heel erg kaal. Maar al snel mooie kustpartijen, cactussen en palmbomen, plaatsjes, prima snelweg. Ook vele, afgedekt met netten, kwekerijen/plantages.  Waarvan? Nog geen idee. Later bleken dat vooral bananenplantages te zijn. Welkom in bananenland.
Na een uurtje en een paar keer verkeerd gereden te hebben onze Haciënda de Buen Suceso in Arucas gevonden. En daar is het zeker niet grijs. Kleurig gebouw. Prachtig in de heuvels, door de lage begroeiing houd je uitzicht. Een zwembad, een aantal terrassen met prettige zitjes, maar vooral stilte op de fluitende vogels na. Vanuit onze kamer zie je de oceaan, in de verte weliswaar. Maar toch. En ja hoor, midden in een bananenplantage.
Na een heerlijke lunch, P had kippensoep en garnalen nog zwemmend in de olijfolie met veel knoflook en ik Mojoaardappeltjes met sla en een fles Canarische wijn,  toch maar even een dutje om een overgeslagen nacht in te halen.
P werd toen behoorlijk beroerd. Achteraf niet zo gek. Waarschijnlijk vooral de bak garnalen die de veroorzaker was van wat maag ongemakken.
Doordat een deel om onze haciënda heen mooi is uitgelicht, is het spannend om te fotograferen. Gewapend met m'n statief, m'n vriend Nikon en m'n kleine vriend Triggertrap op de dakterrassen ( het is geen klein gebouw) mooie fotoplekjes gezocht en gevonden.
Nu wat instellingen uit proberen en maar gaan met die banaan. Heerlijk om zo'n flauwe grap op een bananenplantage te kunnen maken.
De eerste foto is vanuit onze kamer. De rest vanaf de dakterrassen.
Op naar de volgende dagen.

Hacienda 1                Hacienda 2      Hacienda 3