Dag 4 woensdag 15 maart 2017.

16 maart 2017 - Arucas, Spanje

De dag van de verkiezingen in Nederland. Ronald M stemt voor ons. Benieuwd hoe de uitslag zal zijn. Maar eerst kijken wat de dag ons hier brengt. In iedergeval een relaxdagje. Paar foto's maken, wat lezen, nieuws uit Nederland volgen en beslissen waar we wat gaan eten. Vanaf onze haciënda kijken we tegen een berg aan. Bovenop blijkt een restaurant te zijn met een fantastisch uitzicht. De route zou niet moeilijk zijn. Jaja. Dit klopt, wanneer Waze de route goed aangeeft. Omhoog moeten we hoe dan ook, dat is geen punt. Onze polo trekt dat wel. Maar dan moet Waze niet bedenken: neem maar een route voor locals. Wat waren we blij met onze kleine auto. Het paste precies. En ja de meest gruwelijke hellingen kwam Polo ook  nog op. Maar wat vond ik het eng, eigenlijk nog ENGER dan ENG. Natuurlijk heb je tijdens het autorijden wel eens hachelijke momenten en op smalle bergweggetjes bijzitter zijn is soms een beetje eng. Ik dacht echt: nu ogen dicht en gasgeven. En dan blijk je op een privé erf van iemand te staan. Op een schuin erf wel te verstaan, met drie geparkeerde auto's om je heen. Ik heb P de auto uit gestuurd om te kijken  hoe ik kon keren.  Gelukkig kwam de bewoonster te hulp, ze haalde haar auto even weg. Na wat heen en weer steken met behulp van P en  de passeer truc met de bewoonster reden wij terug naar ons beginpunt. Maar die afdaling  was wel zwarter dan zwart, om in skitermen  te praten. Weer opnieuw de berg op en de borden Montaña maar gevolgd. En inderdaad een prachtig uitzicht vanaf de parkeerplaats. Het restaurant bleek verbouwd te worden. Tip:kijk eerst op een  website voor je een halsbrekende touren uithaalt om ergens te komen. Weer naar beneden. In Arucas een eetgelegenheid  gezocht en gevonden. Nog een Belgische wielerclub onder leiding van Flieseke op de foto gezet. Op de terugweg even gekeken bij de botanische tuin tegenover onze haciënda. Daar gaan we van de week nog een keertje kijken.

Het is tot nu toe iedere dag half bewolkt. In de ochtend en middag is het uit de wind goed toeven in het zonnetje. Temperatuur ca 22 graden, in zon warmer.

Leve de techniek, de Nederlandse tv kunnen volgen in de avond. Daar om acht uur Spaanse tijd (uur vroeger hier) de eerste exit poll vernomen.

Op naar de volgende dag.

Haciënda 9     Haciënda 10  Haciënda 12   Haciënda 13   Haciënda 11

1. Evelien Zwiers:
    Prachtige foto s
  2. Dave:
    16 maart 2017
    Je hebt ook overal Belgen.
  3. Evelien Zwiers:
    Haha