Dag 6 vrijdag 17 maart 2017

17 maart 2017 - Arucas, Spanje

De weersvoorspellingen geven  voor de volgende dag steeds minder mooi weer aan. Iedere morgen ontbijten  we sinds dinsdag op het terras, genietend van een heerlijk zonnetje. In de loop van de ochtend komt dan de bewolking opzetten. Tijd om te vertrekken. De noordwest kant te van het eiland wasmachine ons door derden goed bevallen. Nu naar een iets groter haventje en wederom kijken of er een strandje is. Puerto de las Nieves is ons doel. Volgens TripAdvisor zitten daar de beste vistentjes van het eiland. We gaan het ontdekken. Met een half uurtje rijden zijn we er. Klein dorpje, witte huizen met blauwe ramen en deuren. P is in stijl vandaag, heeft een blauw vest aan. Precies de kleur blauw van de kozijnen. Heel veel eettentjes aan de miniboulevard. En ieder eettentje wil je als klant. De aardigste dame van restaurante Ragu won. De info op TripAdvisor klopte. P een heerlijke visschotel met dorade, inktvis en reuzegarnalen en later nog wat gegrilde sardientjes. Ik had gegrilde groenten met wat Mojoaardappeltjes. Ook lekker. Daarna langs een vlonderwandelpad naar het strandje gelopen,  weer zwart en steentje, maar nu met vlonders. Daar was het heerlijk toeven, zonnetje, beetje wind, uitzicht op een haventje. De boot naar Tenerife vertrekt daar vandaan. Leuk om te zien hoe de vrachtwagens er achteruitrijdend  op moesten, gewone auto's niet.  Op gegeven moment kwamen er twee knullen in zwembroek met een onderwatercamera en wat flesjes aan. Die wilden zij onderwater op de foto zetten. Maar zo eenvoudig ging dat niet. Leuk dus ook met zelf vast te leggen.  De jongens, uit Arucas, maakten reclamefoto's. Heb ze toegezegd dat ik mijn foto's zou mailen. Na een tijdje toch trek in koffie, dus weer even terug de miniboulevard op. Genietend van een dessert, koffie en wijn en een gezelschap Canariërs die veel lol hadden met elkaar. Zij genoten overigens van een dame met een behoorlijk decolleté. Het eten van paëlla eindigde met het maken van een groepsfoto op een hilarische manier. Daar maakte ik dan weer foto's van en uiteindelijk toch ook nog maar een groepsfoto van ze. Ook zij zouden 'avonds de foto's gehaald krijgen. Evenals moeder en dochter van ook niet haciënda die ook op het strand die zaten. Kortom een echt vakantie dagje. Op de terugweg hebben we besloten dat ons laatste dagje, zaterdag, er ook zo zou uitzien.

1. Dave:
    19 maart 2017