Dag 2, maandag 13 maart 2017

14 maart 2017 - Arucas, Spanje

Na een  redelijke nachtrust, het bed ligt goed, de kussens  nog even wennen en een goede douche op  naar het ontbijt. Op de site van elizewashere, waar we hadden geboekt, bleek dat de reacties enthousiaster waren over het ontbijt dan over het avondeten.  Het ontbijt was prima, van alles wat, lekkere koffie, verse broodjes, roerei, yoghurt, fruit en nog veel meer lekkers. Op ons gemak ontbeten, met het  boekje  en de kaart van Gran Canaria erbij. Op de kaart stonden routes aangegeven. Altijd handig. Dus besloten om gewoon te gaan rijden. Bij navraag de vorige dag, bleek het niet verstandig om kraan water te drinken. Dus vanmorgen was het eerst richting Arucas om flessen water, een broodje, wat beleg en wat fruit te scoren.

De wegen zijn  prima, de verwijzingen langs de wegen iets minder. Als er staat rechtsaf, dan is het vaak genoeg ook gelijk rechtsaf. Maar ja als je niet een echt doel hebt, maakt ook dat weinig uit. Dus rijden maar. Prachtige bergweg, met zeer fraaie uitzichten. En zo kaal als het er leek uit te zien de vorige dag, zo groen was het nu. Laag groen weliswaar, met hier en daar hoge bomen. Maar er was altijd uitzicht, weids uitzicht. Het bleek op onze ze route uit gesproken stil te zijn, af en toe een tegenligger en een grote bus, dat paste precies. Weinig achterop komend verkeer. Dus alle rust om rond te tuffen in onze volkswagen polo. Op gegeven moment stond erop de kaart een uitkijkpunt. Altijd leuk. Dus daar gestopt. Dat was schrikken bij het open doen van de deur. Het stormde, ik bedoel dan ook echt stormen. Zeer onaangenaam. Toch even gekeken en een foto gemaakt. Overigens scheen daar op die plek de zon. Bij het verlaten van de Haciënda was het bewolkt. En op het uitkijkpunt werd bevestigd dat inderdaad het noorden van heteiland vlug bewolkt was. Je zag dat de bewolking tegen de bergen aan bleef hangen.  Achteraf jammer dat je zoiets pas leest na de boeking. Maar geen moppert,  dat blijkt de volgende dag wel. Maar dat later. Na enige  verwarring over de route van de terugweg, toch weer in de buurt van de haciënda gekomen. Het laatste stuk reden we over de GC2 vanaf Las Palmas  de GC langs de oceaan. En dat was mooi. Gelukkig was er een parkeerplaats. Prachtige golven tegen de rotsen, mooie kleur water en een visser. Om half zes terug bij de haciënda. Mooie tijd om wat te tutten en om zeven uur aan tafel. Gekozen voor een menu. Tja en de al eerder genoemde opmerkingen over het avondeten bleek helaas bewaarheid. Morgen een herkansing.

In de avond een poging gedaan om nog iets van de debatten op de  Nederlandse tv te kunnen volgen. En ach dat bracht toch niets nieuws naar voren. Slapen maar.                   Haciënda 4        Haciënda 5