Dag 5 donderdag 16 maart 2017

16 maart 2017 - Arucas, Spanje

Ontbijten in de tuin, de day  after. Er zijn een aantal Nederlanders hier en aan verschillende tafels ging het over de uitslag van  de verkiezingen. Vlug over naar onze orde van de dag. Bekijken wat we vandaag zouden gaan doen. Bij P stond verse vis eten bovenaan, het liefst gegrilde sardientjes. Dan kan je alleen maar naar een haventje toe gaan. Niet naar Las Palmas, te groot, te druk te toeristisch zegt ons gevoel. Dus de andere kant op. Naar Puerto de Sardina. Een klein plaatsje aan de noordwest kant van het eiland. En misschien is er ook nog wel een strandje. Via de GC2 snelweg waren we met een half uurtje. Bij restaurante La Cueva op het mini terras neer gestreken. Aan de oceaan met uitzicht op een strandje van zwart zand/steentjes en in de verte prachtige bergen en rotsen. P koos uiteraard vis, een dorade,  en ik kroketjes van Iberische ham en met Mojoaardappeltjes. En het smaakte. Na een tijd te hebben genoten van het weer, het uitzicht, de rust, weer verder op pad. Kijken of we ergens aan bij een mooier strandje konden komen. Op de kaart kijk je dan bij playa. Via een intrigerende route langs een soort kassengebied, niet van glas maar van ondoorzichtig doek en muurtjes, kwamen we weer aan de oceaan met het uitzicht op een prachtig plaatsje, Caleta De Arriba, met kleurige huisjes en een moelijk bereikbaar ministrandje. Zoekend naar een koffietentje het plaatsje ingereden, heel steil, smal en geen parkeerplek. Overigens ook geen koffietentje. Op naar de volgende playa. Aangekomen bij een soort van strandhuisjes bovenop de rotsen, weer met fantastisch uitzicht,  maar geen strand en geen koffietentje. Wel veel mannen, die naar beneden klauteren en gaan vissen, geen idee waarop. Het was mooi geweest voor vandaag. Op naar een relax moment bij onze haciënda en daar 's avonds maar aan de koffie. Genietend van een prachtige zonsondergang.

Haciënda 18  Haciënda 14  Haciënda 15  Haciënda 17

Haciënda 16  Haciënda 19

1. Evelien Zwiers:
    19 maart 2017
    Je hebt ons lekker gemaakt. Maar snel een vakantie geboekt naar Spanje in de meivakantie.